Buba din cada


Aseara la baie, imi arata Robi “buba” lui, ridicand ostentativ un genunchi la pupat. M-am conformat cu drag, am pupat genunchiul ud -> copil fericit. Edi, asijderea, buba lui fictiva, nevoia de atentie insa cat se poate de reala. Pupat al doilea genunchi ud -> inca un copil fericit.

Dupa un rastimp de balaceala, Robi imi arata o noua buba, a cazii de baie. Nu i-am raspuns:(, am auzit pe moment, dar n-am ascultat. Abia cand copilul a pupat buba cazii de baie am realizat ca trebuie sa spun ceva. Iata-ma, asadar, in fata unei prime dileme: cum ii explic copilului diferenta dintre obiecte si fiinte? I-am spus atat cat m-am priceput ca mama poate avea buba, tata la fel, si ei, si copiii de la cresa, si doamna de la cresa… dar o cada nu poate avea buba, acolo e doar o spartura (asta stie ce-nseamna), si ca nu are cum sa o doara. Nici jucariile nu pot avea buba, cel mult sunt stricate. Doar oamenii simt durerea fizica, nu si obiectele. Cada e un obiect… M-a ascultat cu mare atentie, dar eu simt ca am dat gres, ca nu a inteles, si nu fiindca e prea mic, ci fiindca nu am stiut cum sa-i explic pe intelesul lui.

Cum sa ma perfectionez in aces sens? Se apropie cu pasi repezi vremea marilor dileme, a explicatiilor, a negocierii, iar eu par ca nu posed limbajul simplu, care sa-i ajute pe ei sa inteleaga cum merg lucrurile in viata…. Oricat de mult as citi, oricat de mult m-as informa, tot nu ma simt pregatita.

3 thoughts on “Buba din cada

  1. 🙂 Eu cred ca pentru a intelege ceva, copiii de varsta foarte mica, au nevoie mai mult de demonstratii concrete decat de cuvinte; nu vreau sa se inteleaga ca nu e necesar sa vorbim cu ei, dimpotriva. Insa, ca si in acest caz, eu cred ca se poate gasi o dovada concreta a faptului ca acea cada ca si orice alt obiect nu sufera. Si ma gandesc, de exemplu, ca o data ce vede, aude si simte ca fiintele tipa, plang, dau din picioare, le bate inima repede etc. atunci cand sunt lovite si fac buba, se poate mima in fata lui o lovitura a cazii rugandu-l sa spuna daca a auzit-o tipand, plangand etc.

  2. of… e “grele” tare! … cred ca greselile ne ajuta sa ne perfectionam… vei ajunge si tu, ca multi alti parinti, la reteta perfecta.😉 … daca vei invata din greseli. Eu asa ma incurajez!😉

Leave a Reply

