Medicamentele in timpul sarcinii


Este foarte clar deja pentru toata lumea: medicamentele sunt absolut interzise in timpul sarcinii, in proportie destul de mare. Nici macar cele pe baza de plante nu sunt indicate. Sunt si exceptii, desigur, totul depinde insa de scopul administrarii medicamentelor, de tipul acestora si de momentul in care se administreaza.

 

Inainte sa aflu ca sunt insarcinata (dar cand deja eram insarcinata in 3-4 saptamani) am racit, am facut si ceva temperatura. Am luat 2 pastile de algocalmin, in decurs de 12 ore. Apoi m-am oprit, desi nu ma simteam tocmai roz. Am avut noroc… Nici acum nu stiu de ce m-am oprit, parca aveam eu o presimtire.

 

La 14 saptamani de sarcina am primit in dar o gripa, de la o colega de serviciu. Ii “multumesc” si acum colegei respective, de fiecare data cand imi amintesc prin ce am trecut. Aveam temperatura foarte mare, varsam incontinuu, nu ma puteam hidrata, aveam migrene ingrozitoare. Am incercat s-o dreg cu paracetamol. Stiam ca nu prezinta pericol in sarcina. N-am exagerat, dar oricum durerile de cap nu treceau si nici febra nu scadea. Am incercat cu badijonari cu cartof crud in jurul gatului. Am incercat cu frectii cu spirt. Am incercat cu sosete cu otet in picioare. Nimic nu m-a ajutat.

 

Am ajuns la spital, din nefericire nu la doctorul meu… se intampla in a treia zi de Pasti, urma 1 mai si apoi cateva zile libere si pur si simplu n-am vrut sa-l sun, ma gandeam ca-l deranjez… (sa nu faceti asa ceva niciodata!). In fine, dupa ce m-am plimbat pe la cateva spitale, intocmai ca-n “Moartea domnului Lazarescu”, am ajuns la Maternitatea Bucur… nu ma mai puteam tine pe picioare, atat de slabita eram, nu mancasem nimic de aproape 24 de ore, nimic macar apa nu putusem bea si febra crestea incontinuu… m-au internat de urgenta. M-au pus pe perfuzii cu B2 si B6 si metoclopramid. Mi-au dat vitamina C si paracetamol. (Atentie, nu sinus, paracetamol normal!). De fapt, mi le-am cumparat eu, pe astea… cand febra a ajuns putin peste 38˚, mi-au facut o injectie cu algocalmin. S-au ferit insa destul de tare…. A scazut febra, au ramas durerile de cap. Apoi, cateva zile am tinut-o pe perfuzii cu B2 si B6, pe injectii dimineata si seara cu Scobutil si No Spa (impotriva contractiilor pe care oricum nu le aveam) si pe paracetamol, cam 2 pe zi, cel mult.

 

Mi-a trecut cam intr-o saptamana. Am avut insa noroc ca nu a fost nevoie decat de 1 singur algocalmin… si m-a ajutat si faptul ca sarcina era dupa 12 saptamani, cand riscurile pentru bebe sunt mult mai mari in cazul administrarii de medicamente.

 

Morala? Incearca sa te protejezi pe cat posibil, tine minte ca esti mult mai sensibila in timpul sarcinii, incearca sa nu stai in preajma oamenilor bolnavi. E mult mai usor sa previi, decat sa tratezi. Nu ai voie algocalmin, nici macar aspirina. Nu mai vorbesc de antibiotice, de orice tip. Daca ai temperatura si nu reusesc leacurile babesti, incearca un paracetamol o data la 6-8 ore. Sa nu fie paracetamol Sinus! Pentru a preveni raceala, poti incerca si Vitamina C. Daca ai contractii, incearca No Spa. Vitaminele sunt si ele bine-venite. Iti recomand Elevit, un complex de vitamine si minerale deosebit de util in sarcina. In functie de analize si de tipul sarcinii tale, medicul iti poate recomanda si alte vitamine sau suplimente de fier si acid folic. Nu lua tablete de calciu, decat daca medicul ti-o recomanda! Calciul in cantitati mari in organism poate provoca contractii nedorite. Nu lua medicamente impotriva hiperaciditatii inainte de a intreba medicul! Medicamentele contra arsurilor stomacale (Dicarbocalm, Rennie) contin carbonati de calciu in cantitati destul de mari. Nu folosi creme contra carceilor, durerilor musculare, fara sa intrebi medicul!

Atentie la Vitamina A! O cantitate prea mare de Vitamina A in organism poate duce la malformatii ale fatului, de aceea Vitamina A nu este indicata nici macar pentru uz extern!

 

In concluzie, lasa medicul sa decida daca e cazul sa-ti administreze sau nu medicamente. Inlocuieste medicamentele cu rabdare si leacuri babesti, mai ales in primele 12 saptamani de sarcina! Evita riscul avortului spontan sau al unei nasteri premature. Evita potentiale malformatii ale bebelusului tau.

6 thoughts on “Medicamentele in timpul sarcinii

  1. buna, eu vreau sa am un copil, astazi m-a durut f tare caoul si o colaga de serv mi-a oferit un nurofen pe care l-am luat, teoretic nu sunt inca la ovulatie pe ca am avut ultimul ciclu pe 18 dar tot imi este teama? ce crezi exista vreun pericol? am luat o sg pastila
    multumesc

  2. Buna, Oana!

    Nu cred ca ai de ce sa iti faci griji, e foarte posibil sa nu fi fost insarcinata in momentul in care ai luat pastila. Dar daca totusi esti insarcinata, nu poti afla cu siguranta decat dupa 18 septembrie, cand ar trebui sa nu mai ai menstruatie. Chiar si asa, cu doar o singura pastila e foarte posibil sa nu se intample nimic rau.

    Ai putintinca rabdare pana in septembrie, vezi daca esti insarcinata si daca da, monitorizeaza situatia prin ecografii + consultatii. Sa-i spui doctorului de pastila, chiar daca a fost doar una.

    Multa bafta si tine-ma la curent, poate pe 18 septembrie imi dai o veste buna ca astepti un bebeu!!!

  3. Buna ! Eu am rh negativ si baiatul pozitiv!Sunt gravida in 7 sapt. si problema mea e : am luat antibiotic nilocin in primele 2 sapt de sarcina, merita sa fac un avort?

    • buna,
      te sfatuiesc sa te gandesti de 10 mii de ori inainte de a face un avort! eu am luat algocalmin in sapt 7-8 de sarcina si totul a fost ok. nu stiu care pot fi efectele adverse ale nilocinului, poate scrie pe prospect sau poate gasesti ceva pe internet. dar cel mai bine, discuta problema cu un ginecolog, eu zic ca riscurile sunt mici in raport cu avortul…
      si eu am rh negativ si sotul pozitiv. nu e un impediment in a duce sarcina la bun sfarsit. in special daca esti la prima sarcina (si avorturile anterioare tot sarcini sunt considerate, nu stiu daca e cazul…). dar chiar daca nu esti la prima sarcina, tot e ok, vei monitoriza anticorpii anti-D prin analize de sange si cam asta… la 72h de la nastere ti se va face un vaccin pentru a fi protejata in cazul unei alte sarcini si cam atat.
      scrie-mi daca ai nelamuriri.
      numai bine!

  4. buna ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat ,pe la sfarsitu luni octombrie -noiembrie inceputu luni ma simnteam rau aveam greturi si ma durea foarte tare stomacu am mers la medicul de familie si a zis ca am ganstrita si mia dat no-spa,dicarbocalm si metoclopramid .pe la sfarsitu luni noiembrie pe cand trebuia sa imi vina menstruatia am observat ca nu a venit si in decembeie am facut un test si a iesit ca sunt insarcinata e vre-o problema ca am luat aceste medicamente?

    • felicitari ptr sarcina, sa fie intr-un ceas bun!
      nu e o problema, no spa chiar e indicat in sarcina daca apar dureri de burta sau contractii. dicarbocalm si metroclopramic nu dau efecte secunda in sarcina, din cate stiu, totusi ar fi bine sa nu mai iei, decat la sfatul medicului.
      oricum, nu e o problema daca le-ai luat, ca sa fii sigura mergi la un control ginecologic si fa o ecografie. cate saptamani de sarcina ar trebui sa ai?
      sanatate!

Leave a Reply

