Greturile si poftele in timpul sarcinii


Asta e un suiect despre care scriu mai mult din auzite, pentru ca am avut norocul sa nu-l experimentez. Desi se spune ca in cazul femeilor insarcinate cu gemeni greturile sunt mai acute decat in mod normal, ei bine eu nu am avut parte de asa ceva. Imi aduc aminte ca pe la 12-14 saptamani ma deranjau unele mirosuri, imi provocau o stare de discomfort, dar de indata ce ma indepartam de ele, totul revenea la normal. M-a deranjat mirosul ciorbei de burta, mirosul detergentilor, mirosul cauciucurilor de masini din hypermarket, unele parfumuri dulci.

 

In schimb cu poftele, asta e cu totul alta poveste! La 3 luni am devorat un borcan de castraveti murati de 12 kg in mai putin de 3 saptamani. La terminarea borcanului, s-au diminuat si poftele mele. Din trimestrul III insa, lucrurile au luat iar o alta intorsatura in privinta poftelor. Am inceput sa mananc mult mai mult decat de obicei si au aparut pofte ca: pepene verde, ceapa (?!), ardei copti, vinete, struguri (am zile in care mananc si cate 2 kg odata!). Nimic neobisnuit in privinta poftelor, poate doar in privinta perioadei, stiam ca poftele apar la inceput, in trimestrul I. Dar iata ca totul e posibil.

 

N-am avut prea mari dorinte in a manca dulciuri. Foarte rar am ales cate o amandina, cate o ciocolata sau cate o inghetata. Mananc in schimb foarte multe fructe, motiv pentru care organismul nu mai vrea altceva…

 

Voi ce pofte aveti sau ati avut? Va astept sa-mi spuneti, poate gasim si pofte mai… neobisnuite, ce ziceti?

6 thoughts on “Greturile si poftele in timpul sarcinii

  1. Si eu credeam ca treaba asta cu poftele si greturile sunt mituri, sau ca, cel putin, nu ma vor lovi pe mine, pofticioasa cum eram.
    Socoteala de acasa nu s-a potrivit cu aia din targ si , 3 luni jumate, cat am fost gravida, am mancat doar paine prajita cu branza, lapte si mere si portocale:))
    Mi-era scarba de aproape tot si miroseam mancarurile de la o posta:))
    Cred, totusi, ca are legatura cu eforturile depuse de ficat si organism, in general, pentru a face fata avalansei de hormoni din primul trimestru si cresterii extrem de rapide a bebelusului🙂

    • da, asa e, dar vezi ca acelasi organism suporta diferit sarcini diferite. next time la tine, caci sunt sigura ca va fi, poate nici n-o sa mai ai parte de greturi… eu n-am avut deloc-deloc, dar stiu mamici, de gemeni sau nu, care s-au chinuit cu ele cam toata sarcina… tare sunt curioasa cum o fi si la mine la urmatoarea….

  2. buna fetelor,ma numesc ana-maria si vreau sa-i dati si mie un sfat.in data de 10 februarie am avut o pata de sange foarte mica,acum suntem in mai si ma-m ingrasat foarte repede 4 kg in nici 2 luni ciclul la-m avut normal acum trebe sa-mi apara in 31 dar in data de 17 mai am avut o durere groaznica de burta de atunci mai am dureri dar nu asa mari,problema este ca eu nu mancam prosciutto cotto mai niciodata azi am mancat 100 de grame si parca mai vroiam,oare sunt insarcinata?voi ce spuneti?

    • Draga Ana,
      Mergi la control la doctor, toate astea pot fi semne sau nu, in aceeasi egala masura! Doar un doctor iti poate spune daca esti insarcinata.
      Sau cel putin, fa un test de sarcina, il gasesti la orice farmacie!
      Sanatate!

    • cred ca este ok, majoritatea sunt cam la fel. indiferent de rezultat insa, sfatul meu este sa mergi la doctor, la ginecolog daca esti insarcinata sau la unmedic generalist ca sa verifici si alte lucruri.
      sanatate!

Leave a Reply

