Alimentatia in timpul sarcinii


Este foarte important atat pentru tine dar mai ales pentru bebelusul tau, ca in timpul sarcinii sa ai o alimentatie adecvata, care sa te ajute si pe tine si pe bebe pe tot parcursul sarcinii. Este bine sa nu tii cont de diete in timpul sarcinii si sa nu-ti fie teama de kilogramele in plus. Daca te vei hrani rational, vei pune exact atat cat trebuie si iti va fi foarte usor sa dai jos “adaosul” imediat dupa nastere.

 

Este bine sa mananci cat mai variat, cat mai des si mai putin la fiecare masa, pentru a elimina senzatia de sufocare, supra-saturare, datorata unui stomac prea plin. Este bine sa bei multe lichide si sa mananci cat mai rational, pentru a evita efectele secundare ale sarcinii (hiperaciditate, constipatie, balonare, edeme).

 

Specialistii spun ca exista 4 grupe alimentare esentiale in timpul sarcinii. Daca vei manca zilnic cate ceva din fiecare din cele 4 grupe, poti considera ca ai o alimentatie sanatoasa. Iata despre ce este vorba:

 

1. Cartofi, paine, orez, cereale.

 

-         aceste alimente nu ingrasa si sunt o sursa foarte buna de energie;

-         painea integrala si cerealele contin fibre vegetale care previn constipatia;

-         cartofii contin vitamina C si ajuta la prevenirea anemiei.

 

2. Legume, zarzavaturi, fructe.

 

-         sursa ideala si principala de minerale si vitamine;

-         ajuta si la o digestie foarte buna; fiind vara, poti profita de anumite fructe de sezon: cirese, pepene verde sau galben, piersici, mere, nectarine, prune, struguri;

-         este indicat sa mananci zilnic fructe si legume.

 

3. Carne, peste, oua, nuci, fasole.

 

-         surse foarte bune de proteine;

-         pentru a evita kilogramele inutile, este indicat sa mananci carne slaba, pui si peste, gatita la gratar, nu prajita!

-         este indicat sa eviti mezelurile (contin multe E-uri si sunt si sarate), carnea putin gatita (in sange), acestea din urma putand duce la toxoplasmoza, o boala periculoasa pentru viitorul bebe.

 

4. Lapte si produse lactate.

 

-         sursa foarte buna de proteine, vitamine si minerale, in special calciu;

-         este bine insa ca consumi lapte si produse lactate care au un continut slab de grasimi (semidegresate); atentie la branzeturile moi, la branza cu mucegai sau la anumite tipuri de cascaval; este indicat sa le eviti, intrucat sunt purtatoare de Listeria, o bacterie care poate periclita viata ta si a bebelusului.

About these ads

One thought on “Alimentatia in timpul sarcinii

  1. Pingback: Cum sa mananci sanatos pe timpul sarcinii fara efort « Sarcina, nasterea, primii pasi - GHID PRACTIC

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s